onsdag 20 juli 2011

Super svacka....

Jag undrar lite.... Hur gör ni för att komma ur en svacka??? Hur gör ni för att hitta motivationen och det där sista för att verkligen pallra er iväg och träna???

För mej är det inte lätt med sällskap då jag inte känner så många som tränar på samma gym som mej... Känner en men det är svårt med tiderna då vi jobbar HELT olika....

Jag har insett att min kropp och då framför allt ryggen och knäna mår så mycket bättre om dom får lite massa... Mitt sinne blir mer harmoniskt, och jag har mer energi och ork till annat... Det har jag inte idag på samma sätt...

Jag behöver verkligen en STOR FET spark i baken just nu... Jag har halva viljan, jag har djävulen i mej men jag har inte motivationen just nu.... Hur hittar jag den???

2 kommentarer:

  1. Jag bor utomlands och tränar regelbundet på ett gym i city. I början tyckte jag det var enormt jobbigt att gå till grabbhörnan bland allt testosteron och tuff attityd. Det som ändrade min inställning var att jag fick hjälp några gånger av en PT som tränar bodybuilding. Han är för övrigt stor som ett hus men väldigt ödmjuk och pedagogisk.

    Detta gjorde att jag efter ett tag började känna mig hemma i "källarn" bland alla grabbar som frustande tränade bänkpress, knäböj och dylikt. I början kände jag mig precis som du utstirrad eftersom jag var osäker på om jag hade korrekt teknik osv. MEN jag blev varm i kläderna och nu 6 mån senare kan jag inte tänka mig ett liv utan styrketräning.

    Försök att skita i killar som glor mellan sina set. De kanske bara är nyfikna eller imponerade över att en tjej vågat sig in bland de fria vikterna. För mig finns ingen bättre träning och jag känner mig starkare än någonsin tidigare. Finns det möjlighet för dig att få hjälp på gymmet du går av en erfaren instruktör som kan visa dig olika övningar för överkropp och ben?

    Jag tränar alltid ensam då jag inte har en enda vän som tränar styrketräning. I landet jag befinner mig är det extremt ovanligt att tjejer tränar styrka. Här är idealet att man ska vara så tunn som möjligt.

    Det bästa råd jag kan ge dig är att inte skjuta upp din träning utan packa din väska och gå till gymmet idag!

    Stort lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för din peppande komentar =)

    Ska skärpa till mej nu! Har övningarna och allting bara kuragen som fattas!!!! Nu när jag kommer hem då är det banne mej inget slappande nå mer.... Ut på gymmet och sätta fart!!!!

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?