tisdag 2 oktober 2012

Actic/natuilus metoden

Vill förklara metoden jag tränar utefter för tillfället... För mej är det helt nytt så jag ska ge det en chans på ett par veckor och se om jag tycker om det eller inte....

Normalt är ju för det mesta att man tränar varje övning 3-5 set men i denna metod är det meningen att man ska lägga på så mkt vikt att man orkar 1 set på 8-12 repetitioner. När man är uppe i 12 på en vikt är det dax att öka till nästa. Låter helskumt jag vet!!!

Testade denna metod på första passet igår och jag vill meddela mina damer och herrar, jag har faktiskt träningsvärk i bröst, triceps samt vissa delar av ryggen!!!

Pratade en stund med Athena min instruktör kring detta upplägg igår och ibland är det ju så att man verkligen inte har fått nog av bara ett varv, ja då kan man alltid köra på ett varv till eller kanske köra två set men meningen är att man ska vara så trött i muskeln att 1 set 1 varv ska räcka...

Som sagt, jag ska testa och se vad jag gillar upplägget... Nästa gång det är dax för ett nytt program så kanske jag kan leka lite mera med dropset, pyramider osv!!! Just nu är inte min kropp i fas för det.. Måste bygga en grund först, remember!?!!?!

Har svårt att med den där delen som heter ta det lugnt och bygga upp en stadig grund... Är lite mer den person som bara vill tuta och köra gärnet på direkten!!!!

Well well har nästa gympass i morgon så vi får se vad jag känner då =)

Ha de gött!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?